Teaterbesök

I går skulle Maria och jag till en utomhusteater i Regent’s Park och se ”Little shop of horrors”. Jag hämtade Maria på jobbet och vi gick först och handlade lite plockmat på M&S, tog tunnelbanan till parken och hade en liten picnic i det gröna.

Ett glas vin i baren innan vi gick in till våra platser

Det var en helt fantastisk föreställning, bra skådespelare, härlig musik, MEN….

Tyvärr slutade det snöpligt, just när första akten slutade började det regna. De gjorde sitt bästa för att torka scenen, men till slut gav de upp och meddelade att prognosen var mer regn under kvällen så de var tvungna att ställa in resten av föreställningen.

Fredag

Idag har jag varit duktig och gått 11.450 steg i 34 graders värme. Dagen började med lunch tillsammans med Patricia, som jag lärde känna för nästan 15 år sedan när hon jobbade hos Frederick. Vi åt på en libanesisk restaurang nära Sloane Square.

Sedan gick jag en tur på stan, ut och in i affärer, inte för att handla utan för att kyla av mig, jag stannade längre i de affärer som hade bra luftkonditionering. Jag gick också för att titta på Big Ben, men den håller fortfarande på att renoveras. Gick förbi Downing Street, tog en kaffe på Starbucks och gick hela Regent Street upp för att ta bussen hem.

Sedan sist

Nej, tyvärr varade inte regnet mer än en timma, men det blev ju lite svalare vilket man är tacksam för. Maria jobbade i helgen, men i söndags slutade hon tidigt så jag åkte in till centrum och vi åt en god pizza i närheten av St Pauls katedralen.

I går tog jag en promenad i omgivningarna. Det var fascinerande att se en del av kanalerna som såg ut som gräsmattor och båtarna som försökte rensa dem.

De bygger mycket framför Marias hus vilket tar bort den fina utsikten vi hade förut. I det röda huset i bakgrunden bor Maria.

Äntligen

kom det efterlängtade regnet med åska och temperaturen sjönk med 10 grader, så nu kan man börja leva upp igen. Hoppas bara att det håller i.

I går var vi med Lucy på Ikea. Lucy har bil, men flickorna handlade en del skrymmande saker så när vi skulle packa bilen var vi tvungna att vika ner båda säterns där bak, vilket hade till följd att Maria fick ta bussen hem. Men hon fick hem sin bokhylla som omedelbart monterades.

Weekend i London

Maria har varit ledig hela helgen så i lördags gjorde vi en utflykt till Greenwich. Alla gräsmattor är lika gula som i Sverige, värmen är olidlig. Vi åt lunch på Zizzi och fortsatte sedan till en marknad med mat från olika länder.

I går söndag var vi på bio tillsammans med en väninna till Maria. Vi åkte till O2 och såg filmen Mamma Mia, here we go again som handlade om hur Meryl Streep träffade de tre ev. papporna till sin dotter. Mycket bra och härlig musik.

Bye Sweden

I onsdags åt vi systrar avskedslunch på Kens restaurang. En enorm lokal som förutom restaurang är en sporthall med bowling, och en massa andra spel.

På eftermiddagen var jag på kyrkogården och besökte Sölvis grav.

Torsdag var det så dags att lämna Sverige. Först med tåg till Köpenhamn och vidare med flyg till London och bussen in till Stratford där Maria mötte och dagen avslutades med en god middag hemma hos henne.

Måndag

Idag var vi inne i stan för syrran ville köpa en ny iPad då hennes gamla har lagt av. Det blev en stor med penna och tangentbord. Vi passade på att äta lunch på Harrys, det blev en Cesarsallad och till efterrätt en läcker hallon- och chokladmousse.

Häromdagen när jag tog en promenad med Polly, den vanliga rundan. Det är så trist att se alla döda sädesfält. Jag tog med mig ett strå hem och planterade i en blomkruka för att se om det skulle hjälpa med vatten, men den ser fortfarande lika död ut.

Lördag

Jesper och Alina kom ner med sina nya cyklar

Och på kvällen åkte vi ner till Göstas och åt en god middag.

Halmstad

Idag åkte vi in till stan. Marianne skulle hämta en del saker och vi passade på att äta en god lunch på The Bulls och sedan en kopp kaffe på ett mysigt litet café vid åkanten.

Göteborg

Igår var vi i Göteborg och där träffade vi Siv. Det var jättekul och vi hade mycket att prata om, det har ju blivit tre dagar i rad nu med prat om gamla Skut-minnen. Vi åt lunch på Trädgårdsföreningen i en underbar rosenträdgård, men vi var tvungna att sitta inomhus då det var alldeles för varmt ute.