Idag fikade vi på Särdals kvarn med Anders Björnberg och hans fru Ann-Katrin. Det blev förstås mycket Skut-prat, men även prat om hästar, då Marianne och Ann-Katrin fann varandra och hade massor att prata om. 

Skutminnen
Idag har Marianne och jag besökt Leila och Sture i Falkenberg. Det blev mycket prat om Skut och alla fina minnen vi hade från den gamla goda tiden. 

Busstrafik
Man är långt från civilisationen när busshållplatsen ser ut så här 
Lördag
På förmiddagen tittade vi på en dressyrtävling på Harplinge ridklubb. 
Sedan tog vi en promenad och blev sjöblöta av en störtskur, men väl hemma var det över så jag tror inte det blev till någon större nytta för bönderna.
Långpromenad
Vi tog hunden med oss till ett naturreservat i närheten och där gick vi en riktigt lång promenad 

Väl hemma igen kom Jesper och Alina ner från Göteborg och det blev grillning. 

Helsingborg
Torsdag var vi bjudna på lunch hemma hos Ingrid och Lasse i Helsingborg. De har en underbar våning mitt i stan. Vi fick en jättegod fiskrätt och jordgubbar med grädde och glass till efterrätt samt ett gott rödvin, som jag var ganska ensam om för Marianne körde, Lasse skulle på bridge och Ingrid hade vit månad. 

I love Tommy
Onsdag startade vi vid fyratiden med att åka hem till Lenor i Kärradal där vi samlades åtta tjejer i sina bästa år. Vi blev bjudna på vin, champagne och lite plockmat i väntan på att klockan skulle bli sju då vi förflyttade oss till Fridas som låg i närheten. 

Väl framme vid Fridas, som ligger alldeles vid havet, bjöds vi på en stor räksmörgås med vin till oss som inte körde bil och efter det smakade det bra med en Irish Coffee. 

21.30 startade showen med Tommy Körberg. Härligt. Senare, precis kl 24.00, reste sig hela publiken upp och började sjunga, för då fyllde Tommy 70 år. 
Tidernas överraskning
Jag måtte vara väldigt lättlurad. Nu har det hänt för tredje gången! Eva, Jonna och jag åkte in till stan för att handla lite åt Marianne. Vi åt också en glass och Eva ville absolut se havet så vi åkte ner till Haverdal. Jag stannade kvar i bilen och efter bara en liten stund kom de tillbaka med förklaringen att det blåste för mycket på stranden, sanningen var att hon fått ett sms att kusten var klar. När jag kommer hem står hela släkten där och sjunger och hurrar, en fantastisk buffé var uppdukad, massor med dricka, allt var som i en dröm. Ingrid kom från Helsingborg och Mattias med familj kom med husvagn från Uddevalla. 

Efter maten serverades kaffe och tårta och presentutdelning. 
En fantastisk helg som jag aldrig kommer att glömma.
Fredag
I fredags förmiddag åkte vi till Steninge för att titta på havet och fika på Göstas Café. 


På eftermiddagen kom Jesper, Alina och Jonna från Göteborg 

Torsdag
I förmiddags åkte vi till Haverdal och fikade på Göstas.

Senare på dagen kom Jesper, Alina och Jonna från Göteborg och Anna med kanin kom från Halmstad. Det blev en härlig middag från grillen, gott vin och mycket mysigt. 

