Lite av varje

En hel del luncher ute på restaurang.

Med Daniela på Burger
Med Ria på Taiwan
Med Patrik och Nico i San Cristobal
Med Desiree och familj på gågatan.

I onsdags kom Maria till ön och Patrik och jag hämtade henne på Gando

I torsdags lunch med Maria på en ny restaurang på gågatan där jag fick pröva açai bowl för första gången

Och på kvällen som vanligt familjemiddag, denna gång med fulltalig familj.

Telde

Idag fick jag följa med Patrik och Nico till Telde.

Det var stor marknad på torget San Juan och där fick jag lära mig att Manga är japanska datorspel. Massor av ungdomar var utklädda till personligheter från olika spel.

Även i en f.d. kyrka var det en utställning av datorspel och en beskrivning av datorspelens historia.

Lunch intog vi på restaurang Casino.

Tisdag

Först en härlig lunch med Ria på Taiwan

Och efter en skön siesta en lång promenad med min svägerska och en kaffe i Catalinaparken.

Lördag

Vi åt en avskedslunch för Eva, som nästa dag skulle återvända till Sverige, på Casa Yaya i San Cristóbal. Eftersom det var dia de Canarias fick vi också njuta av lite kanarisk sång och musik. Mycket mysigt.

I onsdags var vi hembjudna till Eva på en härlig middag. Det var Ria, jag och Alberto.

Torsdag var det lunch med läslustan på Allende. Det är kul att kunna hålla kontakten, nästa lunch är bestämd till september.

Fredag var det skolavslutning för eleverna i Maggans skola. Det firades som vanligt i skandinaviska klubbens lokaler.

På vägen dit tog Ria och jag en kaffe i gamla stadion

innan vi fortsatte till klubben.

Söndag

Träffade Patrik med familj och besökte den nautiska marknaden bakom köpcentret El Muelle. Helt fantastiskt med massor av olika stånd.

Nico ställde upp i frågesporten Pasa palabra med den äran och vann en väska.

Det var också en uppvisning av en helikopter som räddade en människa i havet.

Även lite roligt för barnen.

Därefter åkte vi upp till el Madroñal där vi intog en god lunch på el Paraíso Canario.

Och dagen slutade som vanligt en söndag på hotell Santa Catalina.

Veckan som gått

Det har inte hänt så mycket denna vecka men det har blivit många luncher med Eva. Hon ä bara kvar här en vecka till så man får ju passa på.

I tisdags var vi på ett spa och efter det åt vi lunch på den svensk-spanska restaurangen Lycka.

Onsdag åt jag lunch med Patrik på Club Náutico.

Och lite senare fika med Eva på Granier.

Torsdag efter lite shopping blev det åter lunch med Eva nu på Jamoneria.

Lördag kväll skulle vi gått till Casino och ätit middag samt lyssnat på Fasur, men det blev inställt så istället bjöd Eva hem oss till sig och bjöd på gambas al ajillo.

Måndag

Trevlig lunch på Taiwan med de avgående häxorna.

Lite senare på dagen tog jag en öl med Eva i Catalinaparken.

En annorlunda weekend.

Redan i torsdags packade jag min väska för en weekend tillsammans med Patrik och hans familj på ön La Gomera. Föräldrarna flög tidigt på fredag morgon, men på grund av hård vind fick de landa på Tenerife och ta båt över till Gomera.

Jag skulle ta eftermiddagsflyget med barnen så jag hämtade dem på skolan och Thomas körde oss till flygplatsen. Efter tre timmars väntan där kom meddelandet att flyget var inställt på grund av vädret. Det var bara för oss att leta oss ut från avgångshallen (vilket inte var det lättaste) och ta bussen hem.

Daniela hade en utflykt med scouterna på lördagen så Nico och jag åt lunch på Burger 200.

Och på söndagen blev det lunch på Nómadas.

Söndag kväll kom föräldrarna hem och jag kunde gå till Santa Catalina och träffa mina vänner och lyssna på Fasur.