Kärt besök

I går kom mitt ”barnbarn” Helena och hennes man Fernando och hälsade på tillsammans med deras 5 månader gamla son Diego. De bor i Madrid och skulle resa hem som idag.

Idag tog jag en lång promenad längs Canteras.

Måndag

Efter en skön och behövlig vilodag är jag nu mitt gamla vanliga jag igen. Idag åkte jag in till stan, strosade på Triana och åt lunch med Patrik.

Lördag

Efter att jag lämnat av familjen på flygplatsen, fortsatte jag ner till Vecindario och hämtade Ria. Hon hade landat kvällen innan och skulle flyga tillbaka till London igen på söndagen så det gäller att passa på om man vill träffas, och det vill man ju!

Det blev kaffe på Granier, lunch på La Oliva och kaffe igen i Catalinaparken. Man fick söka sig till skuggan för det var olidligt varmt.

Sista kvällen

Sista måltiden för denna gången åt vi på Gambrinus. Därefter en skön kvällspromenad på Las Canteras.

tidigt lördag morgon var det så dags att säga farväl

Senaste veckan

Det blir ganska stökigt med huset fullt av folk och inte mycket tid över för att skriva på bloggen. Det har gått en vecka sedan sist och vädret har varit strålande för turister, men lite för varmt för mig. Familjen har delat sina dagar mellan playan och Club Nautico.

Lördag

Promenad i Vegueta med besök i katedralen.

Lunch på Allende.

Sedan en promenad på Triana och Natalia gjorde hål i öronen.

Dagen avslutades med lite shopping på Aliseos Fortsätt läsa

Lite av varje

I tisdags var jag nere hos Frederick och klippte mig och passade då även på att hälsa på Patrik och barnen som hyr en bungalow i Playa del Ingles hela augusti.

Och på hemvägen tittade jag in på Club Nautico där Thomas och familjen njöt av sol och bad

Onsdag lunch på gågatan

Och idag fredag lunch med Ria på SkandiTapas och därefter ett glas vin på Tralara.

Hemåt

Tidigt lördag morgon var det så dags att ta flyget hem till Las Palmas.

Patrik och barnen mötte oss på Gando

Lunch på gågatan

Söndag åt vi lunch på Vistamar en mycket trevlig restaurang i Las Colorados

Promenad på playan och en glass på Guirlache

Jag hann även träffa Eva som hastigast på skinkbaren innan hon återvände till Sverige

Bournemouth

Onsdag eftermiddag tog jag bussen ner till Bournemouth. Vi åt middag hemma.

Dagen därpå kom barnens mormor och hämtade oss och vi åt lunch på Valentinos och därefter tog vi en promenad ner till stranden.