Tisdag

Besök hos Frederick och fick lite mörka slingor.

På kvällen som vanligt besök på SkandiTapas. Ovanligt mycket folk denna dag, Maggan hade inte en lugn stund.

Musik

I fredags var jag på Turistkyrkan och lyssnade på den norske världsmästaren i vissling Tormod Borgen Rogne. Helt fantastiskt.

I lördags var det dags för en annan konsert. Denna gång en romantisk jazzkonsert med svenskarna Jan Sigurd och Eva-Lena Brundin som tillägnades trumpetaren Chet Baker.

Söndag

Första söndagen i varje månad är det fest på Triana. Alla affärer är öppna och på gatan är det musik och en massa roliga saker för barnen. Dagen avslutades med en sen lunch på La Brava.

Oktober

Ännu en månad har tagit slut och jag har inte skrivit något på länge.

Luncher och fika med Eva och Ria.

Halloween fest för barnen i skolan

Torsdag

Efter diverse besök hos läkare och tandläkare bjöds det på familjemiddag hemma hos Patrik och Desiree.

Söndag

Promenad på Canteras till La Puntilla där vi överraskades av ett fantastiskt fyrverkeri. Det var avslutningen på la fiesta naval.

Sen sist…

Ja det har hunnit hända en hel del sedan jag senast skrev något på bloggen. Tiden har gått så fort, men den gör ju det när man har trevligt. Nico har fyllt fyra år och samma dag kom Dolores från Sevilla och på förmiddagen var jag hos tandläkaren och på kvällen var det middag hemma hos Patrik och Desiree.

Vi har haft läslustan, denna gång hemma hos Lissy.

Lunch hemma hos Eva och en annan kväll ett glas vin på hennes balkong med en underbart vacker solnedgång.

På tisdagskvällar träffas vi som vanligt hos Maggan på SkandiTapas.

Tisdag

Tidigt gick färden till Playa del Ingles för ett besök hos Frederick och efterföljande lunch på Allende.

Dagen avslutades på SkandiTapas