Sista dagen i London besökte vi studion där Harry Potter spelades in. Ungarna var lyriska. 







Därifrån åkte vi till Windsor. Det var dagens höjdpunkt för mig då jag fick träffa Thomas med familj som kom dit och vi åt middag tillsammans. 




Sista dagen i London besökte vi studion där Harry Potter spelades in. Ungarna var lyriska. 







Därifrån åkte vi till Windsor. Det var dagens höjdpunkt för mig då jag fick träffa Thomas med familj som kom dit och vi åt middag tillsammans. 




Den här dagen började med ett besök i Greenwich. 

Därifrån tog vi en båttur in till stan, fortsatte upp till Leicester Square där vi besökte både M&M och Legoaffären. 



Vi startade dagen med ett besök på Winter Wonderland i Hyde Park. Skridskoåkning för de djärvaste, sedan en del attraktioner för barnen tom jag var uppe med Daniela i en bergochdalbana. Lunch på Bavarian Villige. 



Efter några timmar fortsatte vi längs Oxford Street till Hamleys. Sedan var vi trötta och åkte hem där Maria väntade med en god middag. 



På måndagen flög vi till London där vi sammanstrålade med resten av familjen som kom från Las Palmas. Tisdag steg vi upp tidigt och gick till Sky Garden, en trädgård på 34e våningen med en vidunderlig utsikt över hela London. 


Därifrån fortsatte vi över Tower Bridge till Borough Market där vi åt lunch. 


Vi vandrade utmed Themsen och stannade på några ställen för att vila fötterna och dricka ett glas glögg.


Dolores har i alla år samlat sin familj och sedan tre år tillbaka har det blivit tradition att Daniela, Maria och jag också är med. Barnen klär granen och pysslar med pepparkakshuset. Sedan serveras en härlig middag. 




En helt fantastisk konsert som var en hyllning till Alfredo Kraus. På vägen dit såg vi detta fina konstverk i sanden och eftersom vi var tidigt ute tog vi ett glas vin och stekt ost på Las Arenas. 


Lunch på Allende med Ingrid och senare på kvällen gick vi till en mysig liten bar för att titta på fotboll. 

I måndags kom Ingrid till ön. Jag hämtade henne på Gando och vi hann med både lunch på La Oliva och en kaffe på Granier innan Ingrid stöp i säng. 

I tisdags som vanligt besök på SkandiTapas 
Torsdag familjemiddag hemma hos Patrik och Desiree, där vi hjälptes åt att laga maten. Det blev ugnsbakad falukorv med potatismos 

Läslustan hos Kati i går fredag. 


Idag tog jag en promenad längs avenida maritima in till stan för att ta en kaffe med Patrik. När jag kommit en bit efter Juan XXIII såg jag ett stort svart moln framför mig 
När jag kom närmare såg jag att det var en bilolycka. Brandbilar och ambulanser var snabbt på plats. Den ena bilen brann upp helt, man fick inte gå förbi så det var bara att vända tillbaka till Juan XXIII där man kunde korsa gatan. 

I Catalinaparken var det vetenskap för barn, 


Därefter familje middag som Daniela och hennes mormor stod för. De bjöd på en rätt bestående av kikärter. 

Daniela älskar att ta selfies.