Hemma igen

Lördag kväll kom Maria och jag till Las Palmas. Patrik hämtade oss och vi åt middag hemma på deras terrass innan vi åkte hem.

På söndagen träffade vi Patrik med familj på Triana och åt lunch tillsammans. På kvällen hämtade vi Eva på Gando.

Måndag började med en öl på Canteras med Eva och vi fortsatte sedan in till stan och tog en kaffe tillsammans med Patrik och Nico.

London

I söndags tog jag bussen tillsammans med Maria upp till London. I onsdags kom min syster Marianne hit. Efter att ha lämnat av bagaget här hemma fortsatte vi till Westfield där det shoppades en hel del och dagen avslutades med middag på Fridays tillsammans med Maria.

Idag torsdag tog vi bussen in till stan. Det blev mest fönstershopping idag och lite sigtseeing. Lunch på en surdegspizzeria där vi fick vinet serverat i dricksglas.

Ett besök på Apple där Marianne fick bytt ut sitt skyddsglas på telefonen

Vi fortsatte ner längs Regent Street till Piccadilly Circus

Vidare till Leister Square där röda mattan var utlagd för några skådespelare skulle komma till premiären av filmen The King. Där var så mycket folk så vi fortsatte till ett fik och tog en kaffe.

Vidare ner till Trafalgar Square och så tunnelbanan hem.

Bournemouth

Veckan i Bournemouth var ganska händelselös förutom tvillingarnas födelsedag som firades i dagarna två. Första dagen hemma med familjen.

B

På lördagen firade de med kompisar på ett Skicenter.

Weekend

Torsdag träffade jag Maruca på Triana och senare på kvällen var det middag hos Patrik. Fredag morgon hämtade jag min nya iPhone och den natten sov jag över på soffan hemma hos Patrik och tidigt, tidigt lördag morgon körde han mig till Gando för att flyga till Bournemouth. Thomas och barnen hämtade mig. Efter barnens simlektion åt vi lunch på Valentinos.

Underbart väder hela dagen. Thomas klippte gräsmattan och dagen avslutades med en god middag hemma.

Tisdag

Som vanligt samlades vi på SkandiTapas, gamla och nya vänner.

Efteråt följde jag med Marianne till karaokebaren.

En vecka med Eva

Förra lördagen kom Eva till Gran Canaria.

Det blev många restaurangbesök. La Oliva, Allende, Que Leche, SkandiTapas och en kväll hamnade vi på en karaokebar. .

Vi promenerade i gamla stan

En kväll var vi bjudna på middag hemma hos Patrik och Desiree

och i lördags var veckan slut och dags för Eva att resa hem.

I måndags var jag hos Niuska och fick en härlig ansiktsbehandling och i tisdags var vi som vanligt på SkandiTapas. Lika trevligt som vanligt. Och idag onsdag körde jag Eva till Gando.

Söndag

Redan halv tio träffades vi på Canteras för då var vattennivån som lägst och Eva och Ria simmade ut till revet. Jag fegade ur och stannade på stranden och fotograferade.

På eftermiddagen åkte vi ner till San Agustin, åt en god lunch på Addio Mare och gick därefter till kyrkan. Mest för att inspektera de två nya kvinnliga prästerna. Det var vi plus Birgitta och fem turister, varav två gick innan mässan var slut.

Lördag

Eva och jag åkte ner till San Agustin, där vi träffade Ria. Vi åt en god lunch tillsammans på Addio Mare innan vi fortsatte hem till Birgitta, som denna dag var värd för Läslustan. Annelie kom också, men tre medlemmar saknades.