Idag blev det en utflykt till Camden Town. Massor av folk och massor av fina saker, det gällde att hålla hårt i plånboken. 
Det blev faktiskt bara en fika på Starbucks.
Idag skulle jag in till stan och möta Maria som slutade tidigt. Det var skönt att stå i solen och vänta på henne, men snart gick solen i moln och det började åska och regna så jag fick snabbt söka skydd i en busskur. När Maria kom ut hade jag börjat frysa så vi beslöt att köpa med oss något gott och äta lunch hemma. Vi handlade på M&S och där kunde man köpa ett glas vin (vi köpte förstås en flaska), men jag kunde inte låta bli att ta fram kameran. 
Väl hemma åt vi en god middag och tro der eller ej, hela eftermiddagen sken solen från klarblå himmel. 😂. 
Ria och jag träffas lite då och då på många olika platser. Sist var det i Stockholm och nästa gång kommer det att bli i Las Palmas, men idag blev det alltså i London. Vi åt lunch på en mysig liten libanesisk restaurang.

God mat och trevlig personal, varav en del pratade perfekt svenska. Därifrån gick vi till ett varuhus i närheten där vi köpte ”selfthreading needles”, (vet inte hur jag ska översätta det till svenska, men ser just att Ria lagt upp en bild på FB). Vi fortsatte till Duke of York Square där vi drack ett glas libanesiskt vin. 

Maria var ledig idag så vi tog tunnelbanan till Canada Water där det blev en hel del handlat av Maria, det var naturligtvis en Hobbycraft-affär. Efter en dryg timma där fortsatte vi till Canary Wharf där vi åt lunch på Carluccios. 

På vägen dit stötte vi på denna skylt som jag inte kunde låta bli att fota. Kanske hade det någon gång funnits en å där, annars måste den vara ett skämt.
Vi startade hemifrån vid 10-tiden och efter att hästarna blivit intagna och fått vatten styrde vi kosan mot Vessigebro där vi lämnade av hunden hos lill-syrran som skulle passa henne. 


Därifrån gick färden till Ikea. Det blev ganska mycket handlat efter att vi först ätit lunch. Marianne behövde nytt porsln bland mycket annat och Anna som också följde med behövde ett skrivbord och en stor tavla som vi efter mycket huvudbry lyckades få in i bilen.
Sedan blev jag avlämnad på Landvetter och fortsatte därifrån till ett regnigt London.
