I torsdags träffade jag min svägerska och vi var först på Las Arenas där jag köpte mig en skrivare. Den gamla hade pajat. Vi åt lunch där och fortsatte längs Canteras med kaffe på Granier och lite senare blev det en öl uppe på Cortes trevliga café. 

Födelsedag
Söndag
Lördag
Dags för ”engelsmännen” att återvända hem. Tårfyllt avsked på Gando. 

På hemvägen var Lolo och jag på Ikea där jag inhandlade en soffa till mitt kontor, som senare Lolo och hans kusin hämtade och monterade. Medan jag följde med Patrik och hans familj till Agaete där vi åt lunch. Det var fest och massor av folk, alla restauranger var fullsatta.
Fredag
Tisdag
Lördag
Vi gjorde en utflykt och besökte Firgas.


Därifrån fortsatte vi till Moya
Och vidare ner till Bañaderos där vi åt lunch på La Marea 
Ungdomarna fortsatte till Club Nautico för ett eftermiddagsdopp i polen
men jag gick hem och vilade en stund innan det var dags för mig att träffa Ria. Vi var på en champagneprovning på Lamalauva. Vi provade sex olika sorter med en liten matbit till varje. Jag har ju aldrig gillat champagne så jag tyckte alla smakade likadant med mer eller mindre bubblor, tacka vet jag vin! Men vi hade jättetrevligt, många trevliga människor varav en var svensk, son till en gammal Vingguide.
Hemresa
Bournemouth
Idag var det dags att lämna ett regnigt London och ta bussen ner till Bournemouth. Jag fick i alla fall använda mitt nya paraply. 
Väl framme möttes jag av barnen och deras mormor och vi åkte hem till dem. Presenterna togs emot med glädje och vi hade en stund att leka innan föräldrarna kom hem och vi åt middag. 

Tisdag
Jag förstår inte varför man tittar på väderkartan. Enligt den skulle det bli 100 % regn så jag köpte mig ett paraply, men det fick jag ingen användning av, det kom inte en droppe regn på hela dagen! Jag åkte i alla fall in till stan och promenerade på Oxford Street en stund innan jag skulle träffa Patricia som slutade jobba kl. 6. Vi gick till Vagamamma där hon åt middag medan jag endast tog ett glas vin.



























