Idag kom Frida som är tränare och god vän till syrran. Vi åt en god middag med mycket vin till. Senare kom även Jesper. 

Göteborg
Idag blev det en utflykt till världsmetropolen Göteborg. Jag hade stämt träff med Siv och vi träffades på Götaplatsen vid lunchdags. Det är mycket som har förändrats sedan jag bodde där. 
Vi strosade ner längs Avenyn och åt lunch på en mysig restaurang, Joe Farelli. Vi bad att få sitta inne för det var alldeles för varmt på uteserveringen.
Vi fortsatte ner till Brunnsparken och gick sedan uppåt längs gatorna kring domkyrkan. Det var inte många affärer som fanns kvar från min tid.
Vi drack en kaffe på Trädgårdsföreningen innan det var dags att vända hemåt. 

Onsdag
Idag gick vi en långpromenad i skogen med hunden längs stigar i ett naturreservat. 
När vi kom hem skulle vi fixa trädgården. Först skulle alla högar av gammalt gräs skyfflas bort och sedan körde Marianne runt med gräsklipparen och jag gick efter och räfsade.
Så nu blir det en välförtjänt vila när vi sjunker ner i varsin fåtölj framför TVn med varsin bytta med Sia-glass. 
Halmstad
Söndag
Hamburg
Onsdag förmiddag åkte jag buss till Norrköping där Ulla och Björn mötte. Vi var först i deras lägenhet i stan där vi åt en god soppa innan vi fortsatte till deras underbara lantställe, Hamburg. Mycket god mat, Ulla har ju alltid varit den perfekta värdinnan. Eget hus fick jag att övernatta i, de har flera hus på den stora tomten. 




Torsdag efter frukost var det dags för mig att fortsätta min resa ner till syrran i Harplinge. På vägen in till Norrköping gjorde vi en avstickare till Söderköping, där vi åt en glass och tittade på en slussöppning i Göta Kanal. 

Lunch
Turistbuss
Waxholm
Idag tog Eva och jag en skärgårdsbåt och åkte ut till Waxholm. 
Vi gick runt en stund och tittade på alla de fina gamla husen innan det var dags för lunch på Waxholms Hembygdsgårds Café. Det komiska, eller sorgliga var att jag fick en kommentar från Marianne Elcar på FB att hon var där samtidigt, men att vi inte träffades. Eva åt lax med dillstuvad potatis och jag åt en underbar räksallad, nersköljt med ett glas rosévin. Tyvärr fick vi rusa inomhus innan vi ätit färdigt för det började regna.




























