Ria kom upp till stan och vi gick först till Dara som ligger i Corte Ingles nya gourmetavdelning. Därifrån fortsatte vi till Lamalauva där det blev ytterligare några glas vin och lite gott att äta. 

Måndag
En fullspäckad dag. Det började med en öl uppe på takterrassen på ett nytt hotell nära Catalinaparken tillsammans med Marianela och hennes barn Nora och José. En underbar utsikt över hamnen och stora delar av stan. 
Därefter lunch med Lolo och Luis på TK31, en liten sylta som jag inte kan rekommendera. 
Väl hemma fick jag ett meddelande från Ria att hon var på väg upp till stan. Hon var hungrig, men det är inte många ställen som serverar mat sent på eftermiddagen så vi hamnade på Burger 2000 på min gågata. Efter god mat (hälften tog jag med mig hem) fortsatte vi till Granier och tog en kaffe och satt och pratade om allt mellan himmel och jord. 

Lunch, konsert och middag
Lunch hemma hos Patrik uppe på terrassen medan ungarna roade sig med rutschkanan och den lilla, lilla swimmingpoolen. 
Senare på eftermiddagen var det konsert i Turistkyrkan. Gruppen Beyond Blue består av sex fantastiska sångare som sjöng a capella. Tyvärr var kyrkan endast halvfull. 
Maggan och Roffe samt Rydbergs var där, så efteråt gick vi till en japansk restaurang och åt en härlig middag. 
Arbetare
Idag var Lolo och JuanCarlos här och bytte mina vattenrör som har ställt till det för mig ett flertal gånger, de var alldeles sönderrostade. Nu är det bara alla hålen i taket som ska lagas och målas. 


Födelsedagar
Igår fyllde både Patrik och Desiree år. Vi firade dem på terrassen i deras hus. 

Onsdag
En helt underbar eftermiddag med svägerska, barn och syskonbarn. Luis, min mans brorson från Palma de Mallorca har kommit några dagar för att hälsa på släkten, vi tog en promenad längs Canteras och hamnade på The Block där vi tog några öl och jag min vana trogen ett glas rödvin. 



Hänt i veckan
Det har inte hänt så mycket, har mest vilat och tagit det lugnt. I torsdags var jag hos frissan och hämtade upp Ria på hemvägen. Vi åt en sen lunch innan det var dags för mig att hämta Daniela. 
Fredag kväll åt jag middag med familjen 

Och fick en underbar bukett med orkidéer av Ria, inköpta i Singapore. 
I går, måndag, var jag med Birgitta och köpte en ny telefon för att senare på eftermiddagen fortsätta hem till Eva som hade Läslustan. 

En härlig eftermiddag
I går körde jag Luci till flyget och hämtade Lolo som kom tillbaka från Lanzarote. Idag träffade jag min svägerska på Triana, vi tog en fika och hade massor att prata om. Så småningom dök Eva och Ria upp och vi gick till Appleaffären för en lektion om förstärkt verklighet. Därefter blev det lite vin och ost på en bar innan Ria begav sig hemåt och Eva och jag tog bussen till engelska kyrkan för att lyssna på den ryske basbarytonen Vladimir Baykov som ackompanjerades på piano av Roman Ponomarev. 

Söndag
Lucys sista dag i Las Palmas. Vi gick till restaurangen som förut var Café de Paris, enda stället där vi hittade ett ledigt bord där vi åt lunch tillsammans med Eva och därefter en kaffe på Granier. 
Därefter tog Lucy och jag bussen in till Triana där vi träffade Patrik med familj och tog ett glas vin med dem, varefter vi följde med dem hem så att Lucy skulle få se deras nya hus. 

Lite av varje
I onsdags körde jag Lolo till Gando, han skulle över till Lanzarote några dagar. 
I torsdags hämtade jag Marias väninna Lucy på Gando, hon ska stanna hos mig några dagar. Vi åt en god middag på Kitchen 
Så har de äntligen öppnat Gormeshopen på Corte Ingles
Lördagen ägnades åt en ö-utflykt. Vi åkte till Agaete, vidare till La Aldea och därifrån vidare upp för en slingrig väg till Artenara. Ön är så grön och vacker efter allt regn, vi såg vatten överallt. 



Vi hade tänkt äta lunch på La Cilla i Artenara, men det hade tydligen alla andra tänkt också för det var lång kö för att få ett bord inne så vi gick till en annan liten krog, som jag inte kan rekommendera, men vi fick i alla fall lite mat i magen. 

Dagen för min del avslutades med ett teaterbesök tillsammans med Ann och Kim. Vi såg Smokingroom. 