På förmiddagen tog jag en kaffe på Starbucks med Maruca.
Senare på eftermiddagen hämtade jag Eva på flygplatsen
och på kvällen middag på Allende. 
Weekend
Lördag kväll hämtade Patrik och jag Jesper och Alina på flygplatsen.
Söndag blev det först lunch på La Oliva och lite senare ett glas vin på Plaza Farray 

Fredag
Storköp på Lidl och en sväng om Ikea på väg till Frederick. 
Dit kom Ria och vi tog en kopp kaffe på ett mysigt litet fik innan vi styrde kosan till Las Palmas. 

Vi promenerade till mercadon och hade en trevlig stund på SkandiTapas med ett glatt gäng överförfriskade herrar. Efter en laxrulle och några glas vin fortsatte vi till Granier på Canteras. Härligt väder, termometern visade på 27 grader. 

Sandskulpturen på stranden visade Jesus och de 12 lärjungarna, men skulptören tyckte inte om Judas så han satte dit Maria Magdalena istället. 
Nyttiga dagar
-
I tisdags var jag och fick en härlig kroppsmassage
Onsdag var jag först hos doktorn och fick reda på att det inte var några fel på mig, vilket ju alltid är skönt att höra. Sedan kom Melisa och städade medan jag tog bussen in till stan för att hämta Daniela. Vi promenerade hem till henne och senare kom också mormor och efter mycket lek och en härlig middag var det dags att ta taxi hem. 
Torsdag började med en underbar ansiktsmassage, det kommer att bli fler gånger och senare på dagen var jag i Appleaffären och fick lära mig lite om Applewatch. 
Söndag
Idag var jag med ungdomarna samt JoseCarlos med fru och barn och åt lunch på La Brava. 



Skärtorsdag och Långfredag
Ria har varit hemma på en kort visit och i torsdag samlades vi med ett 30-tal personer på Lamalauva där vi smakade på fyra olika skinkor tillsammans med fyra olika viner. 

Långfredag startade vi med en god lunch på Calle Cano, varefter vi tog en kaffe på Granier. Lite fönstershopping (en del affärer var faktiskt öppna idag) innan vi fortsatte till hotell Madrid där vi drack ett glas vin medan vi väntade på att processionerna skulle komma förbi.





Onsdag
Idag var jag med Patrik, Desiree och barnen och hälsade på mina svägerskor, som inte hade sett barnen på mycket länge. 

Söndagsutflykt
Idag gjorde vi en utflykt till Teror. Vi gick runt en stund, det var mycket folk där, men det duggregnade hela tiden så vi fortsatte till Arucas där vi åt lunch på El Rodeo. Det är en liten plats med många hästar och en hel del andra djur. Viåtgott och ungarna hade kul med att titta på och klappa djuren. 




Torsdag
Idag var det vårbasar i kyrkan i San Agustin. Jag var därmed Ulla och Björn samt Ria som kom för att senare följa med in till stan där hon och jag var på lektion i Appleaffären. Vi åt lunch på Nitos och sedan drack vi en kopp kaffe på kyrkan. 



Onsdag
Nu har vi en ny tradition. Patrik med familj bjuder på middag varje onsdagskväll och mor- och farmor turas om med att ta med efterrätten. Jag hämtade Nico på dagis och på vägen hem träffade vi på en äldre man som var ute och rastade sin hund. Han gav kopplet till Nico som glatt följde efter hunden. 
