Veckan som gått…

Måndag kväll samlades läslustan hemma hos Kati. 

Onsdag hämtade vi Nico på dagis och tog en promenad på Triana. 

Torsdag blev det först ett besök hos Frederick i syd med Eva som chaufför. 

därefter lunch på gågatan 

lektion i Appleaffären och på kvällen vinprovning med Ria och hennes vänner. 

Fredag var det Rias födelsedag och vi var ett gäng på 28 personer som var bjudna på middag på restaurang Martel. Mycket god mat, många trevliga vänner och många olika språk som surrade i luften. 

Lördag kväll familjemiddag här hemma för Maria flög hem till London tidigt på söndag morgon. 

Härlig söndag

Dagen började med gudstjänst. Eva och nye prästen Patrik kom upp från syd och mässan avslutades med solosång av Eva.

Efter kaffe och kanelbulle samt trevlig samvaro, kom (min) Patrik och hämtade oss och vi åkte till Agaete där vi åt lunch, varpå lillan tog sig ett dopp i den naturliga swimingpoolen.


Det hann bli ganska sent innan vi styrde kosan hemåt, men det blev ändå ett besök på Las Arenas där Daniela blev fin hos frissan innan hon skulle fotograferas för sitt nya pass inför resan till England nästa månad.

Och medan vi tog en kaffe fick Daniela sin första körlektion. 

Torsdag

På förmiddagen en härlig pratstund och fika med Mimmi. 

På eftermiddagen en minikurs i Appleaffären, dit även Ria kom. Det blev en kaffe på Plaza Espana efteråt. 

Daniela

Maria kom i tisdags och redan på eftermiddagen hämtade vi lillan på skolan. Hennes lycka när hon såg Maria var obetalbar. Hon hade redan bestämt att hon ville sova två nätter hos farmor. Dagen därpå när vi hämtade henne efter skolan var det dags för rullskridskolektion. ​

Söndag

Ria kom till ön i natt och idag kom hon in till Las Palmas. Vi träffades i Catalinaparken efter att jag fikat med Amy och Anders där. Ett glas vin blev det medan Ria åt lunch, varpå vi fortsatte till Canteras och till Granier där vi tog en kaffe.

Torsdag

I torsdags var det dags för ett nytt besök i Apples affär där ämnet för veckans lektion var Time Machine. Patrik och barnen kom och hämtade mig där och på väg därifrån blev vi fotade när vi väntade vid ett övergångsställe. Döm om min förvåning när Desiree skickade mig detta foto som hon hittat på FB.