Min adventslunch bestod av blodpudding och rårörda lingon. Mums
Adventsgudstjänst
Tio dagar…
Ja det har faktiskt gått tio dagar sedan jag skrev något på min blogg. Jag ska försöka skärpa mig. Vi har haft Läslustan här hemma, jag brukar ju alltid passa på när jag har Ingrid här! 
Dagen därpå bjöd Ingrid på avskedslunch på Glamor för några av hennes vänner. 
Och förra torsdagen var det så dags för Ingrid att återvända hem. Det blev så tomt utan henne så den helgen satt jag bara hemma och tyckte synd om mig själv.
Ny vecka och nya tag. Går på rehabilitering varje dag, aldrig hade jag trott att det skulle ta så lång tid för att få ordning på armen. Har varit tillsammans med barnen en del. Tog med Daniela till svenskan, det var lite trögt i början efter det långa uppehållet, men så hittade hon en ny kompis som talade ”samma språk” som hon och då blev det genast hur kul som helst. Och lille Nico har nu just lärt sig gå.
I torsdags var jag först med Eva på Ikea, sedan plockade vi upp Ria och fortsatte ner till San Agustin. Där blev det ett besök på den nya Handelsboden och middag på AdioMare innan vi fortsatte till Templo Ecumenico där kyrkan hade allsångskväll med Per Harling. Mycket trevligt.
Fredag kom Ria upp till stan och vi åt middag på Allende. Just nu fick jag denna bild av familjen på väg till Bournemouth för att hälsa på kusinerna.
Tisdag
Många restaurangbesök
I går åt Ingrid och jag lunch på Las Canteras på en ny italiensk restaurang, mycket fin service och god mat. 
Vi började med en god osträtt och fortsatte med denna grilltallrik. Det blev lite för mycket för oss så vi lämnade en del. Då kom en man förbi och frågade om vi ätit färdigt och om han kunde få resterna. När vi nickade ja, stack han snabbt fram nävarna och tog köttbiten med ena handen och potatisen med den andra och ett stort leende lyste upp hans ansikte.
Torsdag
Full rulle
Tisdag
Fredag
Jag har varit hos fysioterapeuten ett par gånger och har fått tid igen nästa vecka. Allt tar ju lite längre tid när man blir äldre, den är fortfarande svullen och jag har ingen styrka i den, men det var skönt att slippa gipsen.
Idag kom Ria upp till stan och vi åt lunch tillsammans, därefter en promenad längs Canteras och en kopp kaffe på Granier innan vi fortsatte till Catalinaparken. Där är det Fashion & Friends denna weekend och jag var där en stund och passade Nico medan föräldrarna jobbade.
Tiden
Ja, vart tar tiden vägen? Ser att det är en hel vecka sedan jag skrev sist…
Förra måndagen tog de bort gipset, men handen är fortfarande svullen och ganska obrukbar. Idag ska jag till en fysioterapeut så får vi se vad han säger.
Det har inte hänt så mycket. Maria har återvänt till London, jag har varit ute några gånger och lunchat med vänner. En dag gjorde vi en utflykt upp till bergen med picnick. Det var kallt däruppe. 
Lördag var jag med Eva och Ria och lyssnade på Los Gofiones och efteråt åt vi middag på Allende. 





















