Idag var jag bjuden på lunch hos mina underbara vänner Ulla och Björn. Det blev en långlunch då vi hade massor att prata om, vi jobbade ju tillsammans i många år, och hade många gamla minnen att gå igenom. 


Onsdag
I söndags åt jag lunch med Ria på Allende,
därifrån fortsatte vi längs Canteras till Granier för en kaffe 
Vad jag inte tänkte på var att jag borde ha klätt mig lite varmare då jag hade lille Rafas förkylning i kroppen och med de kyliga vindarna vid stranden bröt den ut. Så sedan i söndags eftermiddag har jag suttit här hemma och nyst och hostat och tyckt synd om mig själv.
Hemma igen
Härligt att vara hemma igen och slippa kylan. Thomas och barnen körde mig till flygplatsen och vi hann med en fika innan det var dags att gå genom kontrollen och till gaten.
Väl framme, en halvtimme före utsatt tid, blev jag mött av Patrik med familj, man var efterlängtad förstod man när Daniela inte slutade att pussa och krama mig. Väl hemma ville hon inte följa med föräldrarna hem utan hon ville stanna hos farmor.
Onsdag
Nu börjar jag bli trött på kylan och längtar hem, fast det är ju underbart att få njuta av tvillingarna. Idag var vi på ett PlayCafe.
Hela cafeet var inrett med små bås med olika aktiviteter och några bord för föräldrarna. Så medan Franchesca och jag tog en kaffe kilade Rafa in i ett pizzabageri och lagade pizzor som sedan Natalia serverade oss. 

Klättra på brandbil var också kul. Man fick stanna i en och en halv timma sedan stängde de en halvtimme för att städa innan de tog emot nästa grupp.
Därefter åkte vi till Valentinos för lunch och där träffade vi både morföräldrarna och gammelmormor. 

Bournemouth
Friday
Det har inte hänt så mycket under veckan som gått. Några dagar har det kommit lite regn och då har man ju en ursäkt för att slippa gå ut, men för det mesta skiner solen och då får man ju dåligt samvete om man stannar inne, så det har blivit lite korta promenader trotsande kylan. 😘😜
Men idag åkte jag in till stan och träffade Patricia. Vi tog en kaffe på Costa och jag kunde bara inte låta bli att ta ett kort på tokiga engelsmän som sitter utomhus och fikar
Därefter träffade vi Maria och åt lunch på, ja, var äter man lunch en fredag om inte på Fridays. Jag älskar deras revbensspjäll.
Tillbaka i London
Det var så vackert i Stockholm med all den vita snön och så underbart att träffa alla vänner. Men när man ser dessa bilder är man glad att man inte bor här.
Sista dagen var det bara slask, men jag fascinerades av snöskottningen. Inte den vanliga på marken utan snöskottning på taken, det hade jag aldrig sett förut. Här ser man fyra gubbar på taket och sedan fanns det några på gatan med visselpipa. 
Här i London snöar det lite idag, men det hinner aldrig bli vitt på marken. Skönt att slippa gå ut, Maria är ledig idag så nu är det dags att plocka ner juldekorationerna.
Sista dagen…
i Stockholm för denna gången. Ute på stan med Eva C. Vi handlade lite prylar, åt lunch i Hötorgshallen 
gick förbi PUB som inte längre är PUB utan Haymarket med massor av barer och restauranger, bl.a. en bar som hette Greta och en stor filmkamera vid ingången som påminnelse om Garbo. 
Lite senare hade vi stämt träff med Anette och Elina på Vetekatten. Kul att träffas, vi hade massor att prata om. 
Eskilstuna
Stockholm
Vi anlände till ett underbart vinterklätt Stocholm i fredags. Eva mötte på Cityterminalen och vi följde med henne hem. 


Lördagen var vi ute och shoppade lite och på eftermiddagen var vi hemma hos Eva och Bosse i deras underbara våning på vin och tapas. De bor granne med min väninna Eva som Maria och jag bor hos.

















