I torsdags samlades Läslustan hemma hos Ria.
Födelsedagslunch
Ingrid
Sjukbesök ❤
Karneval
Lördag
Äntligen
Som de flesta vet har jag varit farmor på heltid under en vecka medan föräldrarna och Daniela varit i Andorra och åkt skidor. Jag har inte haft en minut ledig för att skriva i min blogg då Nico hade feber och jag fick vara hemma med honom. 
Igår var jag på MediaMarkt och köpte en induktionshäll och en mikrovågsugn. I morse kom Lolo tidigt för att installera spisen. Medan han jobbade insåg jag hur fruktansvärt fult det blev med den gamla vita spisen, så det blev på nytt en färd till MediaMarkt där även en ugn inhandlades. Resultatet blev fantastiskt. Nästa projekt blir golvet. 

Onsdag
Tisdag
Söndag
Idag är det första söndagen i månaden, då är alla affärer på Triana öppna och det händer lite av varje där. På förmiddagen hade ungdomarna en föreställning med marionetter på torget bakom katedralen, farmor fick ta hand om lille Nico som satt alldeles stilla under hela föreställningen.
Därefter en promenad på Triana. Där fanns två stånd ett där barnen blev målade, men den kön var alldeles för lång så vi gick till nästa där barnen själva fick måla vad de ville på en rund pappbit som sedan blev inplastad och med en nål på baksidan. Här nedan ser man hur Daniela målar och resultatet. 

Så var det dags för lunch som intogs på en mysig restaurang på en gata bakom Triana
















