Idag anlände jag till Bournemouth efter en perfekt flight, vi anlände 30 minuter före utsatt tid och hela familjen var där och mötte. Väl hemma sattes man i arbete då ett träd skulle planteras i deras underbara trädgård. Efter lek med barnen serverades en god middag.
Torsdag
Sveriges Nationaldag
Var med Lolo på SkandiTapas och åt lunch. Mycket trevligt, fd norska konsuln var där med mor och man bl.a. samt en del svenskar. Anette var utklädd till Pippi Långstrump och min Sverigedräkt satt på en skyltdocka.
Senare på kvällen var jag där igen, denna gång med Patrik. Han hade inte hunnit äta på hela dagen så det smakade bra med isterband, medan jag nöjde mig med ett glas vin, fortfarande mätt efter lunchen. 



Ria
Veckan som gått
Tiden går så fort, alldeles för fort. Kanariedagen firade vi med en öl på Canteras, massor av folk ute på gatorna, mycket musik. 

Så har jag fått nytt köksgolv. I torsdags var Lolo och jag på Leroy Merlin och köpte laminatplattor och Lolo och hans kusin Juan började att preparera golvet.
Idag avslutade Lolo det hela och det blev ett mycket lyckat resultat. 
Måndag
Ja, idag var det dags för Eva att återvända hem till Sverige. Från flygplatsen åkte jag in till stan för att hjälpa Patrik med Nico. Dagis var stängt och Patrik hade lite jobb att avklara på kontoret.
Senare på kvällen var det skolavslutning för kompletterande svenska på Skandinaviska klubben, barnen var så duktiga.
Mors Dag
Lunch
Ikea underhållning
Eva
I lördags kom Eva till Gran Canaria. Hon landade på eftermiddagen så vi hann ta en promenad på Canteras där vi intog lite tapas
En Eva kom och en åker. På söndagen åt vi lunch med barnen samt Eva, som skulle flyga till Sverige dagen därpå, på La Oliva. P
Måndag blev det shoppingrunda på Triana och lunch på Plaza de Las Ranas
Tisdag ville Eva ner till syd för att sola för här i stan var det ganska mulet. Jag passade på att stämma träff med Birgitta och hjälpte henne lite med hennes nya iPad. Tyvärr glömde jag att ta kort.
Onsdag tillbringade vi förmiddagen på Las Arenas och därifrån direkt till skolan och hämtade Daniela. Vi intog en lätt lunch på en tvärgata till Triana. Lillan ville bara ha efterrätt då hon ätit lunch på skolan. Efter lunch hämtade vi Nico på dagis och efter en kaffe tillsammans fortsatte Eva och jag att shoppa på Triana innan vi dödströtta tog bussen hem. 




















