Lördag

På förmiddagen tog Ria och jag en fika på Plaza España.

Är man ensam kan man få sällskap av en liten duva.

Hela Mesa y Lopez var fullt med folk. Det var målningstävling.

På kvällen åkte vi till Telde för att lyssna på Los Gofiones. Där träffade vi Loreley. Vi var där tidigt för att få en bra sittplats.

Kvällens absolut originellaste skor hade Loreley.

Fredag

I förmiddags tog jag bussen ner till Frederick som nu är tillbaka på hotell Rondo och blev fin i håret.

Senare på eftermiddagen var det skolavslutning där ungdomarna fick visa upp vad de lärt sig. Efteråt bjöds det på en massa goda tilltugg.

Onsdag

Maruca och jag och hälsade på Margarita, min svägerska som förra månaden fyllde 100 år

Läslustan

I onsdags blev det inget besök på SkandiTapas. Istället var det dags för läslustan. Denna gång samlades vi hemma hos Birgitta i San Agustin. Vi serverades tidernas bästa äpplekaka samt god glass till kaffet. Detta var sista mötet innan hösten.

Barnvakt

Förra helgen hade jag hand om barnbarnen då Patrik vandrade ”El camino de Santiago” och Desiree jobbade hela dagarna. Det blev en hel del restaurangbesök.