Dagen började med lunch på MrKale tillsammans med Ria.

Sedan kom min städerska och gjorde fint hemma. Och efter det var det dags för en promenad till SkandiTapas.



Dagen började med lunch på MrKale tillsammans med Ria.

Sedan kom min städerska och gjorde fint hemma. Och efter det var det dags för en promenad till SkandiTapas.



Idag åt vi lunch på Club Nautico.


Idag bilade jag med Ria och Rubia upp till Tejeda. där vi åt lunch på ElAlmendro. Som vanligt blev der tempuragrönsaker för min del.






Utflykten avslutades med en kopp kaffe på Evas balkong.

firade vi på SkandiTapas.




Och här står Miguel och samtalar med den världsberömde Jari Tammi som har simmat från Stockholm till Helsingfors.

På förmiddagen shoppingtur med Maruca på Las Arenas.


SkandiTapas på kvällen. Trevligt som vanligt.






Idag var det Kanarieöarnas dag med mycket musik och vagnar med frukt och grönt från de olika öarna.



Paraden började i Catalinaparken och slutade vid Mercado del Puerto.











Enter lunch tog jag 33ans buss till ändstationen för att därifrån gå till teatern och ta bussen hem. När jag kom fram till Grodparken var gatan helt avstängd pga vägarbete.

Ännu en överraskning när jag kom till teatern. Massor av poliser och polisbilar. Jag frågade en vad skulle hända och han berättade att det skulle delas ut pris till den kanariska kulturen. Men jag såg också palestinska flaggor.




Entrevlig kväll hos Maggan.



På förmiddagen fick jag mina fötter fixade hos grannen och på eftermiddagen en härlig massage hos Niuska
Därifrån tog jag bussen hem till Patrik då Desiree hade ringt mig och sagt att de ändrat familjemiddagen till idag. Väl där fick jag världens överraskning för där satt Dolores.




Ja, för idag blev det först en fika i parken med Ria och Hans som hade varit på konsulatet och röstat.


Sedan på eftermiddagen blev det en promenad på Canteras med min svägerska Maruca och vi tog en kaffe på Granier.

Dagen började med att besök på marknaden med Desiree och hennes mamma.



Därefter en promenad på Canteras där vi hälsade på Mary Sanchez.

Och sedan åt vi en god lunch på pizzerian bredvid.

Idag firades militärens dag borta vid Alfredo Kraus. Det var jättemycket folk som hade samlats där, men lite såg jag i alla fall.





