Måndag

Dagen började med en härlig ansiktsmassage hos Niuska. Välbehövligt eftersom jag har alldeles för torr hy. Därefter var jag hembjuden på lunch hos Lotta, en mycket god laxrätt med räkor och till efterrätt jordgubbar med vispgrädde.

Hemma en liten stund och sedan en promenad hem till Eva, dit också Ria kom. Vi bjöds på fläskfilé med rostade grönsaker och en helt underbar pepparsås.

Lördag

Tog en kaffe med Eva och Ria på Canteras. Där skiljdes vi åt, Ria skulle på lunch hos goda vänner och Eva ochh jag tog en promenad till Las Arenas.

17 maj

Norges nationaldag. Vi hade läslustan hemma hos Ria, som hade bakat en jättegod tårta och när vi var klara följde Ria med in till stan. Vi åt gambas al ajillo på Mercado och tog sedan ett glas vin på Skanditapas.

SkandiTapas

Som vanligt på tisdagkvällar var jag på SkandiTapas. Lika trevligt som vanligt.

Dagen därpå åt jag lunch med Eva och Ria på Burger 200. En kaffe på Granier hann vi också med.

Tjejer på vift

I går kväll kom Ria till ön och idag kom hon in till stan. Eva, Ria och jag träffades i Katalinaparken och åt en lätt lunch på Fataga. Därifrån fortsatte vi till Canteras där vi tog en kopp kaffe på Granier innan det var dags för Eva och mig att ganska trötta vända hemåt.

Födelsedagsmiddag

Det har inte blivit så mycket skrivet på bloggen då jag mest legat till sängs och sovit bort tiden. Men idag var vi hembjudna till Patrik och Desiree för att fira Lolos födelsedag. Vi fick härlig kyckling med cuscus och till efterrätt en äppelpaj.

Lördag

Idag hämtade jag Eva på flygplatsen. Vi tog ett par glas vin på hennes balkong och gick därefter ner till Skanditapas där vi tog ytterligare ett glas vin och delade på en laxrulle. Vi lärde också känna nya trevliga människor.

Valborg

Vi firade som vanligt valborgsmässoafton i engelska parken. Ganska mycket folk och lika trevligt som vanligt.

Lördag

Nu har jag fått ordning på bloggen igen. I lördags åt jag lunch med Patrik och barnen, frugan var på möhippa i syd. Medan vi flanerade på Triana träffade vi Patriks äldste bror, Luis som bor på Lanzarote och var här bara över dagen.