Hela dagen ute på stan. Besökte bl.a. Hisingen där jag bodde i början av 60-talet, förskoleseminariet där jag gick mellan 61 och 63 plus lite annat. Tog en fika på ett kondis som förr var en brödaffär där en moster till mig jobbade. Det är så mycket som förändrats så man känner knappt igen sig.




Söndag kväll
Alinas mamma kom från Moskva och vi åt en underbart god räktårta här hemma. 
Söndag
Idag gjorde vi en utflykt, först till mina morföräldrars familjegrav. 
Därifrån fortsatte vi med färja över till Hönö. Där åt vi en härlig räkmacka på hönökaka. 



Tillbaka i stan åkte vi till Carnegiekajen där vi åt en glass samt tog en promenad. 


Göteborg
I går, lördag, flög Maria och jag till Göteborg. Vi möttes på Landvetter av Marianne, Jesper och Alina samt respektive hundar. Vi kom vid midnatt och väl hemma bjöds vi på ost och vin innan vi visades till vår lägenhet i samma hus. 

Söndag
Idag slutade Maria lite tidigare så jag åkte in till stan och mötte henne. Vi gick runt lite i Covent Garden och fortsatte sedan till Chinatown där vi åt en god middag. 



Lördag
Det engelsmännen kallar sommar är värre än en kanarisk vinter. Hoppas jag får plocka fram sommarkläderna när jag kommer till Sverige.
Idag tog jag bussen in till centrum och strosade omkring lite. Jag såg faktiskt solen några minuter då och då. Jag gick förbi Piccadilly Circus, 
…till Trafalgar Square 
och ner till Embankment, där jag tänkte ta tunnelbanan hem. Strax innan stationen ligger en park varifrån jag hörde musik och nyfiken som jag är gick jag in och tittade. Där var stånd med olika hantverk, en orkester samt många klädda i folkdräkter. Allt handlade om Ungern. 


Därifrån fortsatte jag till tunnelbanestationen, bara för att upptäcka att båda mina linjer var avstängda. Gick till Oxford Street och tog tunnelbanan därifrån och gick av där jag alltid går av för att ta bussen. Det var bara det att busshållplatsen var stängd, så jag gick till nästa och till nästa. Det slutade med att jag gick hela vägen hem. (6 hållplatser).
Fredag
Idag var Maria ledig så vi åkte in till centrum. Maria skulle till frissan och under tiden satt jag på ett fik och drack kaffe. Vi gick längs en gata med stånd intill stånd längs hela gatan som serverade mat från hela världen. I ett av dem serverades tapas och paella. 
Sedan gick vi längs hela Oxford Street och det blev en del handlat innan vi åkte hem och åt en god middag.
Onsdag
Dags att åka till London. Dolores som kom igår, körde mig till Gando, där vi tog en kaffe innan det var dags att skiljas. 
Flygresan gick bra, inga köer någonstans. Jag hann till och med att ta en tidigare buss än den jag bokat. Maria mötte och vi tog oss hem i duggregnet där vi åt en god middag. 
Tisdag
Hos Frederick och klippte mig samt gjorde slingor. 
Ria kom dit och hämtade mig och vi åkte in till San Cristobal och åt en god lunch på Los Botes. 

Dagen avslutades på SkandiTapas som vanligt en tisdagskväll. 
Söndag
Tog en promenad i det fina vädret längs Canteras tillsammans med min svägerska. Vi hade tänkt gå till La Oliva, men de har semesterstängt denna månad, så vi gick istället till The Wine Club. 
På Canteras såg vi denne trevlige man som vattnade sina växter med vatten som rann ner från hinken. 
Vi avslutade promenaden med en glass på Guirlache. 