Nästa vecka…

Måndag besökte vi Patriks nya kontor och tog en fika med dem

Utsikt från gatan bakom kontoret.

Marianne och jag tog bussen ner till stan och tog en kall dricka på Plaza de las ranas innan vi fortsatte till Vegueta där vi åt lunch.

Tisdag fick Mariann massage hos Niuska som nu håller på att stänga butiken.

Och sedan blev det lunch på Canteras.

Onsdag tog vi bussen ner till Playa del Inglés för att träffa två väninnor till Marianne och åt lunch nere vid playan bland alla turisterna.

Torsdag steg vi upp redan kl. 5 och Patrik kom och hämtade oss kvart i 6 för att åka till flygplatsen då det var dags för Marianne att återvända hem

På eftermiddagen hade jag Läslustan hemma hos mig

och på kvällen var det familjemiddag. Efter det var jag ganska trött. 😜

Söndag fick jag gå ensam till hotell Santa Catalina och lyssna till Fasur, men min väninna Fabiola var redan där så jag fick sitta med henne.

medan Fasur sjöng Halleluja kom månen fram mellan molnen.

Veckan som gått….

I tisdags eftermiddag var det en minnesgudstjänst för Maria Elena och hela familjen samlades.

Efteråt åt vi middag på Allende med Thomas och hans familj.

I onsdags var det träff på SkandiTapas.

Torsdag fika på Triana och lunch på Burger 200.

På kvällen middag hos Patrik.

Fredag lunch på Allende för att sedan hämta Natalia som kom med skolbussen.

Lördag lunch på Canteras

Söndag hämtade vi Marias väninna Lucy som hade med sig min nya telefon inköpt i London, vilket gick fortare eftersom väntetiden här är evighetslång.

Sedan åt vi lunch på Club Nautico och barnen beundrade min nya iPhone.

På kvällen, som vanligt, ett besök på hotell Santa Catalina

Söndag

Lunch med Thomas och familj.

Söndag kväll gick vi som vanligt till hotell Santa Catalina och lyssnade på Fasur.

Lördag

Lunch med Patrik och familjen.

På kvällen lyssnade vi till los Gofiones på Teatro Perez Galdos.

Sista veckan i oktober

Söndag blev det lunch med hela familjen.

Och på kvällen som vanligt till hotell Santa Catalina för att lyssna på Fasur.

I tisdags dog mina bonusbarns mor och i onsdags var det likvaka. Därefter körde Patrik mig till flygplatsen för att hämta min syster Marianne.

Så hem till Patrik där flera av syskonen samlades innan det var dags för dem att återvända hem.

Torsdag var vi hembjudna till Eva på lunch som låntogs på balkongen med underbar utsikt.

Fredag.

En kaffe i gott sällskap på Canteras.

På hemvägen stötte jag på la Tuna. Körer från universitet i hela Spanien. Flera av dem hade nog redan nått pensionsåldern.

Onsdag

I onsdags samlades vi i Läslustan hemma hos Annelie. Vi bjöds på amerikanska pancakes med sylt och vispgrädde.

Eva och jag fortsatte hem till henne för att lite senare gå till SkandiTapas. Det var riktigt många som samlats hos Maggan denna kväll.

Ria

I måndags fyllde Ria år och Eva och jag hade ordnat med en lunch för henne. (Det var ju naturligtvis Eva som stod för matlagningen. ) Vi startade med ett glas skumpa på balkongen

sedan som inledning avokado med räkor, huvudrätten var en härlig oxjärpe med sötpotatis

och som avslutning polvito de Uruguay.